A tartalom-újrahasznosítás a teljes kiégéstől óvja meg az egyéni- és kisvállalkozókat. Hiszen minden vállalkozó szembesül azzal, hogy ahhoz, hogy ügyfelei legyenek -vagy még több ügyfele legyen- aktív online jelenlétre van szüksége. Van, aki az Instán pörög és van, aki meghúzódik a hírlevelek biztonságos barikádja mögött. Te is választhatod ezt is- azt is vérmérsékletedtől és mentális állapotodtól függően. Az biztos, hogy bármelyikbe is kezdesz előbb-utóbb szembesülsz azzal, hogy a rendszeres minőségi tartalomgyártás marha melós dolog. Amíg csípőből nem tolod. De mit tehetsz addig? Mondom.
„-Hétvégére leadok minden munkát, nyugi lesz, megcsinálom legalább két hétre előre a posztokat. Meg megírom a heti blogot is.”
– gondolja minden kisvállalkozó péntek délután felszabadulva
Vasárnap esti valóság…
„B@sszus, nem hiszem el, hogy csak 3 poszttal lettem kész és a blog még a kanyarban sincs!”
-érzi nyomorultul magát ugyanennyi kisvállalkozó
Nyugi, nem kukkolok nálad; egyszerűen a saját példámat írtam le. És megnyugtatlak nem csak te és én vagyunk így ezzel.
Viszont van egy módszer, vagy még találóbb a szemlélet kifejezés, amit ha kezdesz elsajátítani, akkor meglátod a rendszert a tartalomgyártásban.
Ez pedig nem más, mint a tartalomújrahasznosítás.
Hogyan tudsz időt spórolni a tartalom-újrahasznosítással?
Én a hosszútávú tervezésben hiszek, azaz nem bánom, ha előre kell valamibe belefektetnem, hogy utána élvezhessem a gyümölcsét. Mutatom az 5 saját, bevált trükkömet, ami megkönnyíti a rendszeres online jelenlétet és még a kiégés sem fenyeget.
A témák ismétlődhetnek, az előadásmódod legyen változatos; ez a tartalom-újrahasznosítás titka!
Mielőtt elkezd a vállalkozó posztolni meg blogolni, nem árt, sőt, kifejezetten előnyére válik, ha felskiccel magának egy kommunikációs stratégiát. Hívjuk tervnek, ha a stratégia túl komolyan hangzik.
Készítettem egy gondolattérképet a saját témámmal kapcsolatban, ami alapján te is elkészítheted a sajátodat.

Ezek a témák szolgáltatják az alapot.
Aztán bökj rá az egyikre és készíts ahhoz egy nagyobb tartalmat (blogot, videót, podcastet, vlogcastet).
Ezután jöhet az átalakítás!
Én most pont fordítva dolgozok, de így nézne ki valahogy a “helyes” sorrend:
- megírom a blogot
- elkészítem a karusszel + a beszélgetés indító posztot, készítek egy mémes, rövid, vicces videót
- megírom a hírlevelet
- kiadom a feladatot a FB csoportba
- megírom a pénteki élő vázlatát
(Ehhez képest most a blogot írom meg utoljára, de ez is csak azt mutatja, hogy valójában bármilyen sorrendben haladhatsz).
A lényeg látszik: van hírlevél, szöveges poszt, videós, körhintás, blog és a csoportban egy feladat, ami a témához kapcsolódik.
Egyetlen ötlet alapján.
Az AI veled dolgozik, nem ellened!
A ChatGPT berobbanása óta nagyjából hasonlóan két szélsőséges álláspont figyelhető meg: egyesek attól rettegnek, hogy az AI elveszi a munkát az emberek elől és előbb-utóbb öntudatra ébrednek, a másik tábor pedig egyre több bizalmas információt oszt meg a modellekkel és igyekszik egyre jobban megismerni és együttműködni vele.
Ha egyelőre bizalmatlan vagy akár a ChatGPT-vel, akár más AI modellekkel – az is teljesen rendben van.
Ugyanakkor engedd meg, hogy felhívjam rá a figyelmet; vannak dolgok, amiket nélkülük nem, vagy csak sokkal több munkával ésvagy sokkal több pénzért tudnánk megvalósítani.
Egy stockvideó generálásához mindössze egy ötlet begépelésére van szükség, nem kell színészeket, stábot leszerződtetnem egy fél napra.
A tartalom-újrahasznosítás elképzelhetetlen AI nélkül.
Összefoglalót készít, táblázatot, leiratot egy videóból, egy ötlet alapján videót, összerakhatsz vele prezentációt, megválaszolja automatikusan a beérkezett üzeneteket, kérdéseket – a legtöbb feladattal végez percek alatt.
Használd ésszerűen az olyan folyamatoknál, ahol helyettesíthet téged!
Dolgozz tömbösítve!
A Pomodoro módszer talán a legismertebb technika a hatékony munkavégzésre. A Pomodoro arra alapoz, hogy egy átlagos felnőtt 20-25 percig képes fókuszáltan figyelni egy tevékenységre, ezért egy etap 25 percig tart. Ezt követi 5 perc szünet, amikor tényleg azt javasolják a szakemberek, hogy fel kell állni, sétálni, inni, tehát valóban, fizikailag is el kell szakadni abból a környezetből, ahol a munka zajlik.
Újabb 25 perc munka, majd ismét 5 perc szünet következik.
Egy huzamban 4*25 percet tartanak hatékonynak, amit egy hosszabb 20-30 perces megszakítás kell, hogy kövessen.
A tartalomgyártáshoz ideális a Pomodoro módszer – hiszen 25 perc alatt fel tudsz venni egy videót, egy hanganyagot – de még egy blogcikk felét is megírhatod. A többi, hosszabb szakaszban pedig átalakíthatod további más tartalmakká az eredetit.
Mikor jönnek jól a sablonok?
Alapvetően a sablonok (szerintem) többet ártanak mint használnak.
(A felhasználó örül, hogy megkapja és alig kell vele dolgoznia- és pont így is használja.
Ahogy megkapja a sablont, nagyjából ugyanúgy fel is használja, néha még a legalapvetőbb, minimális változtatásokra is lusta.
Ezért jön annyi majdnem teljesen egyforma landing oldal vagy Canvás poszt veled szembe.
Ahelyett, hogy a sablon felkorbácsolná a kreatív energiát és arra használnád, hogy van egy jó alapod amit már csak egyedivé kell tenni – elrontod azzal, hogy pont olyanná formálod amilyen a többi kisvállalkozóé.)
Azt akarod, hogy észrevegyen az online közönséged? Akkor tűnj ki a tömegből!
- Legyen valami kreatív a vizuális megjelenésedben!
- Fogalmazz úgy vagy mondj olyan dolgokat, amiket, ahogy más nem mer!
- Legyél egységes!
Készíts magadnak a saját márkád színeivel, betűtípusaival minden tartalompillérhez 3-4 féle poszttípust, amiket tudsz cserélgetni és használd ezt, ha ez neked segítség.






Nem kell mindig ezeket használnod, de ha gyorsan akarsz sok tartalmat elkészíteni, akkor elképesztően meggyorsíthatja a folyamatot, ráadásul változatos.
Egyszer elkészíted – sokszor használhatod.
(És persze bármikor beiktathatsz valamit, ami csak úgy eszedbe jutott vagy változtathatsz rajtuk, ha úgy ítéled meg, hogy nem jól teljesítenek).
Stratégia a tartalom-újrahasznosítás módszerhez
A tartalom naptár a gyakorlott marketingesek lézerkardja. Ki is véreztetik vele a kisvállalkozókat…
Tényleg, ha már itt tartunk: Megjelölnéd azt a választ, amelyik a legjellemződ most rád?
a., időpazarlásnak érzem amíg töltögetem
b., úgysem az fog megvalósulni
c., akkor posztolok, ha jó ötletem van- erre minek naptárat vezetni?
Múltkor (2025. március) a LinkedInen tettem fel egy kérdést, hogy kinek mi a kifogása, amiért nem posztol rendszeresen. Ilyen válaszok jöttek a jófej tagoktól:
“Amikor nem írok, akkor annak 99 százalékban az az oka, hogy “kell egy kis szünet, nem kell, hogy minden nap jelen legyek”. Évek óta stabilan havi 20-25 posztot írok ide, nekem a “kimaradás” mindenféle stressz nélkül belefér.”
vagy ez is érdekes:
“Én akkor írok ha van miről, ami számomra releváns és úgy gondolom mást is érdekelhet.”
de talán ez a legtanulságosabb:
“Talán mert nem volt mondanivalóm és utálom, hogy csak a nyomorult megjelenés miatt írjak valamit”
LinkedIn felhasználó
Mit tanulhatsz ebből a kommentből?
Például azt, hogy az, aki írta nem gondolkodik stratégiában. Mondjuk ez a másik két válaszolóra is igaz.
De ami hasznosabb lehet: nem volt mondanivalója és nem írt csak azért egy semmitmondó posztot, hogy ne legyen üres a hírfolyama.
Ami teljesen rendben van, így tud önazonos maradni, tükörbe nézni… csődbe menni szépen lassan.
Pontosan ezért kell a stratégia, hogy tudd, miről fogsz kommunikálni a következő 2-4-6-8 hétben. Segít, ha látod valahova leírva, hogy mit akarsz elérni (pl. vegyék meg öten az új csomagodat) és ehhez a célhoz honnan indulsz.
És hol tartanak a leendő ügyfeleid a vásárlói életúton? Mit kell nekik mondanod, hogy észrevegyenek?
Mivel ezek több napos, hetes vagy akár hónapok folyamatok is lehetnek, egy tartalomstratégiával a kezedben vagy a laptopodon elképzelhetetlen, hogy ne tudjál miről írni vagy mondani valamit ami elég értékes ahhoz, hogy ne érezd azt, hogy csak lájkvadászatból tetted ki.
Hogy milyen is egy örökzöld tartalomstratégia, ami mellett nem kell agyalnod órákig, hogy mivel töltsd fel a social naptárad és folyamatosan adja a témaötleteket, az a következő cikkből kiderül.
Addig is kövess be a többi felületen is ha szeretnéd a tartalom-újrahasznosítást megismerni vagy kiszervezni a stratégia készítést.