Színes tartalommarketing kvízekkel, kérdőívekkel

+ hozom a kedvenc kvízkészítőmet is

Vállalkozóként a saját munkád mellett te is folyamatosan agyalsz, hogy milyen tartalommarketing elemet készíts amire sokan reagálnak? Például a kvízekkel, kérdőívekkel izgalmasabb lehet a hírfolyamod a klasszikus posztok mellett. Aktivizáld a közösségi média követőid és dobj be nekik valami érdekes vagy akár tanulságos tesztet. Hidd el, ha az oldalad vagy a csoportod hangulata már egy lapos házibuliéhoz hasonlít, egy kvíz csodákat tehet vele. Nem hiszed? Akkor teszteld!

A legegyszerűbb módja, hogy kiderítsd nálad működik-e, ha elkezded használni

Bizony, bizony, időt kell rá szánni. Viszont, annyit ígérhetek, hogy te majdnem ugyanolyan jól fogsz szórakozni a készítés közben, mint azok, akik majd kitöltik. Ha már van tartalomstratégiád, akkor könnyedén átlátod, hogy mik azok a témák, illetve melyik az a pont a vásárlói útvonalban, ahol egy kvíz bármelyik online felületeden tömegeket képes megmozgatni.

*Tartalomstartégia az én olvasatomban: SEO módszerekkel elkészített audit és versenytárs elemzés eredményei alapján kialakított terv, aminek az elemeit (blogcikkek, posztok) szintén keresőoptimalizáltan készülnek el.

Ha neked nincs ilyened de szeretnél az összes felületeden jobb eredményeket = több ügyfelet, akkor keress meg

Kipróbált online kvízkészítő program, ami játékosságot visz a hírfolyamodba

És pont ettől olyan hatásosak. Az emberek a közösségi médiára azért mennek fel, hogy 

a, megtudják, hogy kivel mi történt mióta nem frissítettek (tehát 2 perce)

b, szórakozzanak

c, igazából ők sem tudják mit keresnek ott, csak görgetnek

Mivel egy néhány kérdésből álló kérdéssort gyorsan le lehet tudni és azonnali visszajelzést is kap az illető az eredményéről, borítékolható a siker. 

Fyrebox.com

Nekem a személyes kedvencem a fyrebox.com oldal, mert az ingyenes verzióban is rengeteg funkciót ki lehet próbálni. Több kvízkészítőt is összehasonlítottam, beregisztráltam, majd csalódottan töröltem a fiókomat, mert későn derült ki, hogy például csak heten tölthetik ki a kvízt az ingyenes változatban. A fyreboxnál már évek óta van fiókom és örömmel tapasztaltam, hogy ahelyett, hogy beálltak volna azok sorába, akik korlátozzák az ingyenes időszakot vagy a kitöltők számát, inkább még plusz funkciókat is elérhetővé tettek.

  • ✔️ 14 napos ingyenes időszak (egy mini kampányhoz pont jó)
  • ✔️ 10 kérdést tehetsz fel (több se kell, különben túl hosszú lesz)
  • ✔️ 100 -an tölthetik ki (na, ez már valami)
  • ✔️ egészen jól személyre szabható a kvíz (pontozás, újrakezdés lehetősége)
  • ✔️ megosztható a közösségi média felületeiden, weboldaladon

❌az ingyenes verzióval reklámozod magát a fyrebox.com-ot is, ami picit ront a megjelenésen

❌képeket csak a fizetős változatban szúrhatsz be

❌csak a fizetős változatban tudsz emailt küldeni a kitöltőknek, vagy értékelni az adatokat

A sietősen összerakott tartalommarketing sztárja a 10 perc alatt elkészíthető kvíz

Az első kvíz elkészítése lehet, hogy picit hosszabb lesz, de tényleg adja magát minden a felületen. Ezt látod miután belépsz az oldalra: 

készíts kvízeket, kérdőíveket, hogy játékosabb legyen a tartlommarketinged

Létrehozhatsz egy teljesen új kvízt, amihez, ha nagyon profi vagy, már össze is készítetted a kérdéseket, válaszokat. De válogathatsz rengeteg témában a már kész sablonok közül, amiket már csak személyre kell szabnod.  

Írd be a kérdéseidet vagy vedd idénybe a mesterséges intelligencia segítségét. Ezt persze megteheted már előtte is. A válaszok megadásánál több lehetőséged is van: 

  • a klasszikus “Legyen ön is milliomos” elvét követed és egy jó választ adsz meg a három rossz mellé
  • vagy variálod a jó válaszok számát és pontozással súlyozhatod az értéküket

Miket tudsz beállítani a szerkesztési felületen?

Itt tudsz olyan címet adni a kvíznek, hogy azonnal mindenki ki akarja tölteni. Eldöntheted, hogy látszódjanak-e az utasítások, melyik válasz hány pontot érjen, illetve, hogy kötelező legyen-e kitölteni űrlapot a kvíz megkezdése előtt. 

Adj olyan címet a kvíznek, ami illeszkedik a tartalomstratégiádhoz

Lejjebb görgetve a követjező technikai beállításokkal teheted élvezetesebbé a játékot:

  • megmutassa-e a helyes választ?
  • kapjon-e rövid magyarázatot a kitöltő?
  • mennyi időt engedsz a válaszadásra? 
  • legyen-e időkorlát vagy haladási sáv?
a technikai beállításokkal pl. ha látszódnak a helyes válaszok edukációs-szórakoztató tartalmakat hozhatsz létre

Végül add meg az értékeléshez a kritériumokat! Beállíthatsz százalékot, hogy mikortól számít megfeleltnek vagy nem megfeleltnek a válaszadás. Lehetőséget adhatsz az újrakezdésre. 

Begyűjtheted az email címeket vagy másik felületedre irányíthatod a kitöltőket

Ennél a pontnál fogsz elgondolkodni, hogy megéri-e előfizetni. Ugyanis, ha ezt megteszed, akkor begyűjtheted a kitöltők adatait és elküldheted nekik egy személyre szabott email automatizációban az eredményt. Sőt, küldhetsz a már hírlevél listán lévőknek kvízzel egybekötött termékajánlót, amihez járhat bónusz kupon. 

Hogy lesz az elkészült kvíz a tartalommarketing része?

Egyszerű.

Most már nincs más dolgod mint megosztani a közösségi média felületeiden, kiküldeni hírlevélben vagy akár egy hirdetést kreatívjaként is felhasználhatod.

Érdekel hogyan tudsz a tartalommarketing során önazonos maradni és mégsem kiégni benne?

Válj a levelezőlistám tagjává, hogy hetente kapj tartalom újrahasznosítással kapcsolatos ötletet vagy hallgass meg egy epizódot a podcast adásokból a házimunka közben.


Közzétéve

itt:

,

, írta:

Szövegben jó vagyok
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.