Gyötör a bűntudat amiért folyamatosan halogatod – mégsem visz rá a lélek… Most nincs annyi időd, hogy kikerázd magad és kamera elé állj vagy megírj egy másfél oldalas elfogadható blog bejegyzést. Ismerősek ezek a kifogások? Nézzük: miért olyan nehéz a tartalomgyártás?
Nincs mit mondanod… Biztos?!
Várjunk egy pillanatra: létezik, hogy valaki ne tudjon valamiről posztolni? Most év eleje van, zúdulhatnak a fogadalmak, illetve hogy miket tervezel az évre, mik a céljaid. Ha már most tudod, hogy lesznek kampányaid, akkor írd be a tartalomtervező napáradba, mert a célközönség bemelegítése, felhypolása is eltart néhány hétig. Ha egyelőre nem is tervezel komolyabb termékbevezetést vagy bármit, ami kampányt igényelne, akkor rakj össze egy ingyenes csalianyagot, amivel feliratkozókat gyűjtesz. Ez futhat akár havonta 7-10 napig mini kampányként a háttérben.
Mentőöv lehet témahiánykor a storytelling. Mesélj valami kulisszatitkot magadról: hogyan dolgozol, hogyan pihensz, mikor van időd edzeni, hogyan készülsz egy megbeszélésre stb.
Meghalni sincs időm
A másik dolog, ami a halálát okozza a rendszeres jelenlétnek, az az időhiány. Megszámolni sem lehet hányszor mondtam én is, hogy: majd ha lesz időm, akkor megcsinálom ezt vagy azt. Szerintem a vállalkozók nagy része, de a nők 90 %-a azért lett vállalkozó, hogy a saját idejét ő oszthassa be. Nem úri huncutságból, hanem azért, mert máshogy kimarad már az óvodás gyereke életéből. Nem ér haza időben a rendezvényekre, kinézik a kollégái, ha a gyereke beteg stb.
Vállalkozóként csak annyival vagyunk szabadabbak, hogy magunk osztjuk be, hogy mikor dolgozunk. Ehhez viszont ismernünk kell magunkat: te például pacsirta vagy bagoly típus vagy? Mikor vagy napközben a leghatékonyabb? Mikor csökken a koncentrációd? Napi hány órát dolgozol ahhoz, hogy meglegyen az a bevétel, amit szeretnél? (Ez a kérdés az árazás során is fontos egyébként). És akkor amellett, hogy x órát dolgozol, még arra is kell szánnod, hogy megmutasd magad az online világban, fejleszd magad, a családoddal legyél, sportolj ésatöbbi.
A tartalmak elkészítése / megtervezése idő. Van akinek gyorsabban megy, van, akinek lassabban. Ha most kezded, akkor szánj rá több időt, aztán úgyis belejössz és rövidülni fog. Amivel megkönnyítheted a dolgod az az előre tervezés. Ehhez használunk kontent naptárat. Ingyenesen letölthető és nyomtatható változatot találsz a Legyen 2024 „tartalmasabb” év! Facebook csoportban, használhatod azt is.
Péntek este Dallas
A kilencvenes évek elején magyar családok milliói ültek péntek esténként a TV előtt. Fújjogtak Jockey ármánykodásai és nők ezrei örvendeztek a jóképű Bobby láttán. Az emberek tudták, hogy péntek este 8-kor kezdődik A SOROZAT és nem akartak erről lemaradni. Várták.
A jó hír az, hogyha ezt összeszorított foggal, vérrel-verejtékkel te is megcsinálod, akkor szinte az összes konkurensed előtt jársz egy jó pár lépéssel. Ugyanis a rendszeres jelenléttel visszatérő ismerős leszel az embereknek, elkezdenek kötődni hozzád. Az a konkurensed, aki hetekre vagy akár hónapokra eltűnt pedig egyszerűen láthatatlanná válik.
Az algoritmus egyszerűen nem tudja hova tenni hetekig. Kinek mutassa meg a posztokat, ha eddig nem mutatkozott? Te ne ess ebbe a hibába, különben rád sem fog emlékezni az algoritmus. Az emberek meg pláne, amennyi infó zúdul rájuk. Használj időzítőt, ahová nem lehet (pl. LinkedIn vagy az új Threads) oda állíts magadnak telefonon emlékeztetőt.
Igyekezz úgy tervezni, hogy az biztos legyen. Ha tudod, hogy csak heti két posztot tudsz a social media felületre kitenni, akkor annyit tervezz. Viszont az legyen meg. A hírlevelezés ennél megengedőbb. Ennél te döntheted el, hogy hetente, kéthetente vagy havonta küldesz a feliratkozóidnak levelet. Mindegy melyik opciót választod, de ahhoz tartsd magad.
Alternatívák, ha nem szeretsz írni vagy kamera elé állni
Képzelj el két halmazt, amik metszik egymást. A metszéspontot most nevezzük átjárónak. A tartalom készítés lényege, hogy olyan üzenetet közvetítsen, ami a célközönségedet érdekli olyan felületen, ahol ők jelen vannak. És ez az a pont, ahol görcsbe rándulhat a gyomrod: „Nekem akkor most kamera elé kell állnom? vagy Emberek előtt kell beszélnem? Ha a célközönséged zöme videós tartalmat fogyaszt, akkor igen. Ha inkább olvasnak, vagy olyan a szolgáltatásod, amiről nem lehet videót készíteni, akkor blogolj. Ha vállalkozók a célcsoportod, akkor jó megoldás lehet a podcast, mert könnyebben be tudják illeszteni a napirendjükbe.
Amennyiben az írással akadnak problémáid, használj leiratozó programot. A Wordnek is van diktafonja, de az Alriter programot is sokan dicsérik, hogy egész szépen érti és írja a magyart beszéd után. Neked csak diktálnod kell. Némi utógondozást követően kész a blogod és a képes posztokhoz a szövegeid.
Ha szeretnéd, hogy 2024 a te vállalkozásod számára is tartalmasabb év legyen, akkor csatlakozz a Facebook csoportomhoz, várlak szeretettel!