Hódítsd meg a piacod és tömd meg a zsebed hírlevelekkel!

A hírlevelekről mindenkinek az a napi több tucat olvasatlan hírlevél jut eszébe, ami a postafiókja mélyén lapul. Ennek ellenére, akár hiszed, akár nem, a hazai vállalkozásoknak még mindig (2024-ben is) csak egy kis része hírlevelezik. Szóval, ha ki szeretnél tűnni valamivel a saját piacodból, akkor kezdheted például ezzel. A hírlevelezés nem akkora ördöngösség, viszont jól hírlevezelni… na ebben segítek neked a cikkben.

1. lépés a hírlevelezés felé

Két dolog feltétlenül szükséges ahhoz, hogy legálisan kiküldhesd az első virtuális leveled. Először is szükséged lesz egy hírlevélküldő rendszerre. Ezek többnyire egyéb izgi-mizgi feladatokra is képesek. Beállíthatsz felugró ablakot a weboldaladra, készíthetsz landoló oldalt, kvízt az automatizmusok és kampányok mellett.

Az, hogy melyiket választod, az gusztus dolga. Én Mailerlite párti vagyok és azt is elárulom, hogy miért:

  • 1000 feliratkozóig ingyenes
  • az ingyenes verzióban is lehet pop-upot, landing oldalt, kvízt készíteni, a leveleket a saját márkámra szabni
  • FELHASZNÁLÓBARÁT így, nagy betűkkel. Még azoknak is egyértelmű és könnyen kezelhető, akik nem tudnak jól angolul

Ha kiválasztottál egy számodra szimpatikus hírlevélküldőt, akkor teszteld, próbálgasd. Amennyiben úgy érzed, hogy szükséged van a tecnikai beállításokhoz szakértő segítségre, akkor szeretettel ajánlom Halász Dóri Mailerlite képzéseit.

A GDPR rendelkezés miatt azonban addig nem küldhetsz legálisan hírlevelet, amíg nincs egy hivatalos, a te vállalkozásodra szabott Adatkezelési Szabályzat, ami online elérhető, linkelhető. Az online marketing és a GDPR egy külön szakterület, ne várd egy válásokra specializálódott jogásztól, hogy érdemben tud neked segíteni.

Tervezz meg egy néhány levélből álló hírlevél automatizmust

2. lépés: Szerezz feliratkozókat

Ha az első lépéssel megvagy, akkor uzsgyi, vesd bele magad az internet bugyraiba és gyűjts feliratkozókat.

HONNAN? – hasíthat beléd a kérdés

Jogosan.

Hát honnan, kedves olvasóm?! Van már terméked, szolgáltatásod, amit el tudsz adni? Akkor az a legegyszerűbb, ha megspendírozol egy hirdetést, azaz befektetsz. Ha tudod, hogy visszajön az ára, mert annyira jó a cuccod, akkor nincs gáz, nem?

De mondott a hirdetési költség ellensúlyozására Balázs, az Írd meg workshop! és a nyomtatott hírlevelek atyja egy zseniális ötletet:

Amit én tapasztalok -és vissza kapcsolódva erre a a feliratkozásos dologra- az az, hogy minél előbb próbáljunk meg eladni valamit. Nálam mostmár ez a stratégia, hogy a feliratkozás után elkezdünk nagyon intenzíven levelezni. Akár napi két levelet is küldünk!

Ez úgy néz ki, hogy feliratkozik valaki és adunk neki egy olyan ajánlatot ami csak feliratkozóknak szól. Erre az ajánlatra teszünk egy egynapos- háromnapos -egyhetes időkorlátot, amíg megvásárolhatja.

Nyilván itt az a célunk hogy elhirdetünk x 1000 Ft forintot és visszahozzuk első körben azt a pénzt amit elhirdettünk. Ha ez összejön, akkor innentől válik igazán izgalmassá a dolog.

Egyébként pont most a múlt héten kezdtünk el egy ilyet csinálni, arról tudok hozni friss adatokat. Eddig 62000 forintot hirdettünk el, és a feliratkozás után, a köszönő oldalon máris adtunk egy ajánlatot. Ez egy 4990 forintos ajánlat volt, olyan dolog, amit azért gyorsan el lehet dönteni.

Négy vagy öt nap van rá, hogy megvegyék -ez egy dinamikus határidő mindenkinek akkor kezdődik amikor ő feliratkozik– és ebből jött 13 rendelés eddig, ami 64000 Ft körül van. Úgyhogy 62 ezer hirdetési költség mellett azonnal bejött pár nap alatt 64000 bevétel tehát nullán vagyunk és ezen felül még van 302 darab új feliratkozónk.

A teljes beszélgetést a Szövegbenjóvagyok Podcast alábbi epizódjában tudod meghallgatni:

3. lépés: Miről írj a hírlevélben, hogy megnyissák még a századik leveledet is?

A Van értelme hírlevelezni 2024-ben? -beszélgetés Pass Balázzsal epizódban többek között erről is esik szó. Sokan esnek abba a hibába -önhibájukon kívül-, hogy azért nem tudnak írni, mert beléjük rögzült, hogy az iskolában úgy kellett fogalmazást, idegen nyelvű levelet írni, ahogy azt elvárták. Meg kellett felelnie valamilyen kritériumnak. Amik közül a helyesírás volt az egyik, de nem a leghangsúlyosabb.

Valójában a hírlevelezés pont az, ami. Hírt adsz magadról, illetve a vállalkozásodról olyan embereknek, akiket ez érdekel. Egyszer már a feliratkozással jelezték, hogy beszélgetnének veled. Képzeld el úgy a folyamatot, hogy levelezőpartnert kerestek egy konkrét témában.

Egy levelezőpartnernek sem fogsz vigyázban állva írni, ugye? Attól függetlenül, hogy könyvelő, ügyvéd vagy egy szállítmányozási cég vezetője vagy – van egy személyiséged. Ehhez kapcsolódnak a kollegáid, a partnereid, ügyfeleid, de még a közösségi médiában a követőid is. Nyugodtan vedd annyira lazára a figurát, amilyen egy ismerkedős beszélgetés alkalmával szoktál lenni.

Szóval, ha a megnyitási arány receptjét keresed, akkor íme:

  • ¾ rész személyes hangvétel
  • 1 evőkanál apropó, tudnivaló, érdekesség, hasznos infó
  • 1 csipet értékesítés
  • rendszeresen „kevergesd”

Ne felejtsd el, hogy a főzés kreatív tevékenység; az arányok változhatnak. Kampány idején repesszen 120-szal az értékesítés és akár lehet egy új termék is az apropó, ami miatt írsz. Kezdd el, kérj visszajelzést az olvasóidtól, aztán kialakul.

Tetszett a cikk? Akkor:


Közzétéve

itt:

, írta:

Cimkék: