Ha arra vársz, hogy a Múzsa minden alkalommal körülötted fog táncolni vagy homlokon csókol, amikor a klaviatúra fölé helyezed a gépelésre kész ujjaidat, akkor szinte borítékolható, hogy sosem fogsz írni egy sort sem. Őt ugyanis leginkább egy végletekig szeszélyes, és meglehetősen makrancos hölgynek képzelhetjük el, aki akkor jön, amikor akar és soha nem időzik sokáig. Ne keseredj el, ez nem azt jelenti, hogy soha nem lesz egy bejegyzés a blogodban, csak másképp kell időzíteni. Mutatom, hogy indítsd be a virtuális naplódat.
Kósza gondolatok tárháza
Mondhatnánk, hogy a legjobb ötletek véletlenül jönnek, de nem hiszek a véletlenekben. Sokkal inkább az a tapasztalatom, hogy ha valamire görcsösen fókuszálunk, az utolsó értelmes gondolat is kipereg az agyunkból, mint amikor egy marék homokot szorítunk össze. Egész álló nap jár az agyunk, cikáznak a gondolataink, dolgozunk, szervezkedünk, a gyereket hozni-vinni kell, a kutyának esedékes az oltás, mi legyen a vacsora stb. Tényleg úgy gondolod, hogy amikor ennyi minden jár a fejedben, kényszeríteni tudod az agyad, hogy kiötöljön egy Pulitzer díjas irományt? Nem fog. Se Pulitzereset, se semmilyet.

Először találj témát. Csak egy kérdést tegyél fel magadnak: ha te lennél a saját olvasód, miről olvasnál szívesen? És ennyi. Ne kattogj rajta, ne bonyolítsd túl. Mert ezzel a kérdéssel betetted a többi kósza gondolat közé, és az agyad dolgozik rajta. Aztán megadja a választ egy bevillanás formájában amikor fürdesz, sétáltatod a kutyát, tornázol vagy bármi mást csinálsz. Sőt, lehet, hogy nem is egy téma fog beugrani, hanem több. Ilyenkor ezeket írd fel papírra, füzetbe, telefonjegyzetbe, bárhová, de írásos nyoma maradjon: ez a Múzsád és a te szerződésed.
Mit mond a célközönséged?
A legnagyobb hiba, amit egy vállalkozó elkövethet, ha csak feltételezi, hogy mit szeretne a célközönsége. Gondolhatom én úgy, hogy az emberek megunták a sárga citromot és nemesítek egy lilát. A kísérletezésre rámegy egy csomó időm, pénzem, és a végén kiderül, hogy nincs szükség lila citromra, mert a sárga is pont olyan. (Egy jó marketing lehet, hogy csökkentené a veszteséget, de remélem érted a példa lényegét). Kérdezd meg őket, beszélj velük, ismerd meg őket. Milyen terveik vannak, mi a céljuk, mitől félnek? A céges blogot az ügyfeleidnek írod, ezért róluk kell szólnia, nem rólad. Ha ásványi ékszereket készítesz, amellett, hogy az ásványok jó tulajdonságát is leírod, készíthetsz különböző stílusú outfiteket. Vannak-e olyan kiegészítők, amik erősítik vagy éppen gyengítik a hatását?

Hallottál már a kontent tervről?
A kontent terv, lényegében egy olyan lista, amiben egy adott időszakra (általában egy hónapra előre) össze van állítva, hogy mikor, milyen internetes felületeden milyen témák fognak megjelenni. Ennek a módszernek számos előnye van.
- ki tudsz jelölni egy fél napot, amikor a kósza ötletekből gondolattérképet készítesz
- kitalálhatsz akár havi témákat, és egy hónapban mondjuk csak azzal kapcsolatos dolgokról írsz
- ha tudod vállalni, hogy hetente írsz egy új bejegyzést, abból akár 2-3 mini verzió kikerülhet átdolgozva a Facebookra, Instára, Twitterre, LinkedInre stb.
A kész ütemterv már fél siker. Ha pedig úgy érzed, hogy nincs kapacitásod az ötletgyűjtésre, tervezésre, pláne az írásra, vedd fel velem a kapcsolatot!
A képek forrása: Pexels, Depositphotos
Vélemény, hozzászólás?