Néhány hete a közösségi média Meta csoportjaiban megjelent egy új funkció: a @mindenki taggelés. Ezzel a módszerrel a csoport –és ez fontos, hogy csak csoport esetében működik, oldalon nem– összes tagja kap egy értesítést, hogy meg lett jelölve. Ilyenkor az ember fia / lánya kíváncsiságtól vezérelve rákukkant, hogy ugyan, mivel kapcsolatban lett megemlítve és akkor… és akkor azt látja, hogy nesze semmi fogd meg jól, egy olyan kiírás, ami mindenkinek szól, abszolút nem személyes. Légyszi, ha neked is van VIP vagy ilyen-olyan csoportod, olvasd el ezt a bejegyzést, hogy ne veszítsd el belőle a tagokat.

@mindenkiből @senki
Ugye ismered azt a sztorit, amikor egy feladat mindenkinek ki lett adva, amit akárki megcsinálhatott volna, de végül senki nem végezte el? Na, ez a @mindenki taggelés pont ilyen. Illetve azt tapasztalom, hogy bizonyos csoporttulajdonosok, moderátorok használják minden alaposabb átgondolás nélkül, és ez a csoportjuk létszámának a drasztikus csökkenéséhez vezet. Márpedig, ha már eljutott valaki arra a szintre, hogy a barátain, rokonain, ismerősein kívül is akár több száz fős tagot összeverbuvált, kár lenne őket nemhogy elengedni, de elüldözni a csoportból.
Kikből lesznek közösségi média felületeken csoporttagok?
Csoportot bizalomépítésre, ismertségnövelésre hoznak létre a vállalkozók. Lényegében bármire lehet csoportot létrehozni: egy ingyenes kihívás tagjainak, ahol lehet kérdezni, közösséget kialakítani, vagy egy fizetős program megvásárlása után bekerülhet az ember olyanok körébe, akik szintén megvették az adott terméket / szolgáltatást és ott is alakulhatnak ki kapcsolatok. A lényeg az, hogy ezek az emberek azért jelentkeztek akár az ingyenes, akár a fizetős kampányodra, mert sikerült megszólítanod őket.
A csoportban aztán még jobban leomlanak a távolságtartás falai, el meri mondani, hogy ebben vagy abban bizonytalan, segítesz neki te is, meg más jófej tagok és mindenki boldog. Bizalmat szavaztak neked, a tudásodnak, a segítőkészségednek, és bár irreális elvárás, hogy mindenkit megismerj, azért egy személytelen értékesítési ajánlattal megspékelt @mindenkivel beletrappolsz a saját jól kitalált és felépíted kampányodba és leendő ügyfeleket veszítesz.

A te bizniszed az ő pénze
Kényes téma, de mindenki pénzből él. Vállalkozóként neked pedig egyáltalán nem mindegy, hogy aki már éppen vásárolt volna, egyszer csak faképnél hagy. A XXI. században nem engedheted meg magadnak azt a luxust, hogy egy kalap alá veszel mindenkit. Hiszen vállalkozóként neked is ki kell tűnnöd a tömegből, az érdeklődőid sem @mindenkik, hanem egyedi, egyszeri és megismételhetetlen DNS-sel rendelkező emberi lények. Azért kíváncsiak rád, mert tudnak veled azonosulni. Érdekli őket, amit kínálsz, de azt megkaphatnák máshol is. Ők mégis téged akarnak, téged és a te vállalkozásodat választották.
Akkor ennyi volt a @mindenki lehetőségnek a közösségi média felületein?
Van benne potenciál, ha nem tolod túl. Számos csoportban láttam erről közvéleménykutatást, és a döntő többség, ha irrelevánsnak érzi a jelölést, akkor ki is lép a csoportból. Ami egyébként nem feltétlenül baj, mert lehet, hogy már kiesett a célcsoportodból. De ha olyanokat vesztesz, akik híredet vihették volna, akik vásároltak volna, az már baj.
Szóval a kulcsa a dolognak: használd, de módjával és indokolt esetben. Ne ezzel akarj jobb elérést generálni, mert megbosszulja magát. Alkalmazd akkor, ha tényleg minden résztvevő számára fontos és hasznos információd van (ami nem eladás). Használd aktivizálásra, egy kérdező számára segítségnyújtásra. Ne felejtsd: a kevesebb néha több.
Gyere a levelezőlistámra ha szeretnél a közösséged számára hasznos és érdekes tartalmakat készíteni és kövess a többi felületen is:
A képek forrása: Depositphotos